1.03.2012

just i detta ögonblick

Kan inte sova. Ligger i precis detta ögonblick i en alldeles för varm säng med rosa lakan, och ett täcke och en kudde med disney-prinsessor på. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte ens själv. Det var mamma som bäddade och hon "orkade inte ta något annat". Söta lilla mamma.
Min ljusstake lyser i fönstret och det står två tomtar på varsin sida om den, men det har aldrig känts som varken som jul eller vinter alls för gräsmattan är grön och asfalten är grå. Mitt golv är stökigt och fullt av kläder och julklappar jag inte orkat lägga där dom ska vara. Mitt på golvet står det också en hoprullad madrass och nu kan ni fråga mig varför, för jag hade den med mig till Livskraft. Det var himmelskt skönt att slippa sova på ett hårt liggunderlag eller en knarrande luftmadrass. Fast jag råkade ta med mig fel kudde, så det var lite jobbigt att sova skönt ändå. Skulle ha tagit kudden som inte var så mjuk så man kände madrassen när jag låg på den.
Har precis (för två timmar sen) druckit chaite ur en kopp med gröna löv på. Fick chaite av min pappa idag som nyårspresent, plus en bok om Titanic. Far min känner mig verkligen. Hoppade av glädje, ni har ingen aning om hur hårt mitt hjärta slår för Titanic. Kan se filmen hundra gånger om och fortfarande älska den lika mycket.
Medan jag skrev det här låg jag och störde mig djupt på att mamma snarkade i det andra rummet, men nu såg jag att det inte var mamma, utan min katt som ligger vid mina fötter. Han är gul och vit och lite randig och tjock om magen och väldigt söt. Min soulmate sen jag valde ut honom bland sju syskon för 6 år sedan. Vi klickade på en gång. Han har alltid varit min tröst när jag inte kunnat sova eller varit ledsen om kvällen. Han har varit en trogen lyssnare genom åren, han vet allt om alla mina problem. Min lilla misse. Passar på att säga förlåt för att jag kastade dig och din bror ner i soffan när ni var små. Jag var också liten.

Nu har jag grymt ont i halsen, för jag har blivit attackerad av en inte så skonsam förkylning. Jag gör nog rätt i att sova nu. Är också jättesugen på kladdkaka med grädde, så om jag nu somnar slipper plågas av den tanken. God natt fina världen.

Jag älskar dig om du läste det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar