12.14.2012

I'll hold your hand and then we'll jump right out

Sitter framför tv'n med en katt i knät. En katt som jamar jätteroligt. Njuter av en pluggfri fredag. Jag kan inte ens beskriva i ord hur underbart det ska bli med jullov!! Ska sova länge på morgnarna, julstäda och bomba mitt rum med julpynt, titta på film, fira jul med världens bästa (samt underliga, men fortfarande väldigt bra) släkt, träffa alla möjliga fina vänner, åka till livskraft, fira nyår med finaste människorna på livkraft ooooch längta till den 18 januari då Samuel äntligen kommer hem från Etiopien. Ja, han åkte ju till något sydligare breddgrader igår kväll och ska befinna sig där i värmen i fem veckor. Och en dag. Trettiofem dagar är han borta. Det har gått en dag och jag saknar honom already. Är man van vid att träffa någon varje dag och den rutinen plötsligt bryts under en så lång tidsperiod på mer än en månad blir det knaas. Jobbigt.

Idag har det varit en rätt tuff dag på något sätt. Jag tror jag måste gå och lägga mig tidigare. Jag misslyckas alltid med den planen. Jag slumrade till alldeles för många gånger under den här dagen. På historian tittade vi på Mississippi's Burning, vilket var en film som fick killarna i min klass att nästan hoppa ur stolen av bävan. Så sjukt bra film dock. Extreeemt bra. Upprörande och ganska nervpåfrestande, men oh så bra. Var nära att fälla några tårar flera gånger, ibland av ilska och ibland för att det var så fruktansvärt sorgligt. Men som sagt, se den. Eller, låt bli att se den om du blir alldeles för upprörd av förtrycket mot svarta och ku klux klan. (Fast se den ändå).

Nu har jag babblat på ordentligt, tar igen i detta inlägg för alla icke-existerande inlägg jag (inte) skrivit de senaste veckorna. Nu ska jag äta middag, trots att jag redan ätit en hel pizza. Är det fredag så är det.

världens godaste pizza, köpt själv direkt från ica!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar