10.31.2012

Frostbomb

Min världens finaste kusin Johanna som är sex år sitter och tittar på sin favoritfilm i min säng. Edward Scissorhands. Hon förstår inte ett enda engelskt ord de säger, men hon säger att hon älskar den ändå. För söt. Min kusin är verkligen speciell, på ett bra sätt. När jag var sex år ville jag bli delfinskötare (precis som alla andra av mina vänner som var tjejer) - Johanna säger att hon vill jobba som doktor på sjukhuset. Igår sa hon även till mig medan hon pekade på min jordglob som står på mitt rum "Esther.. Om jorden snurrade jättefort, så skulle det bli natt och dag mycket fortare och sommar och vinter skulle ändras mycket snabbare." Vilken sexåring fattar att årstiderna och dygnet har med jordens rotation att göra?! Jag greppade inte det där förrän jag gick i sexan eller något och Johanna har inte ens börjat ettan än. Antingen är jag väldigt trög eller så är hon ett otroligt intelligent barn. Jag tror på teori två.

Till något annat. I morse tittade jag ut på ett vitt landskap och nej, det var inte snö. Det var frost. Jag gick ut i kylan och kom in efter 20 minuter med 200 frost-bilder. 9 stycken blev jag grymt nöjd med och de är dem jag nu vill visa för er.

Samuel sa till mig förut att de allra bästa fotograferna inte redigerar sina bilder och att jag borde sluta göra det. Idag antar jag utmaningen. Dessa bilder är alltså inte redigerade mer än att jag gjort dem lite, lite skarpare och vattenstämplat dem med mitt namn.

1 kommentar:

  1. Margareta Hellström1 november 2012 kl. 15:07

    Oj, vad överraskad jag blir!Vilka fina bilder och vad roligt att få lite kontakt om än bara via FB.

    SvaraRadera