8.16.2012

mina senaste 24 timmar

Har haft ett jättetrevligt dygn! Det började med en cykeltur hem till Frida där tre tjejer väntade ivrigt på mig. Gömda bakom soffan. Av någon anledning kör dom alltid den på mig när jag anländer sist av oss. Och jag går på det varje gång. Efter att de stuckit fram sina huvuden bakom soffan och jag inte längre behövde känna mig obekvämt ensam, gick vi ut i skogen för att plocka blåbär. Någon timme senare satt vi alla fyra framför Happy Potter och fången från Azkaban och slängde i oss blåbärspaj och blev blå om tänderna.

Någonstans bland Harry Potters dementorer (som jag förövrigt tycker är asläskiga) och varulvar cyklade Felicia och Emma till bussen och så var vi bara två kvar. I väntan på att solen skulle gå ner till ett fint kvällsljus satt jag och Frida med ögonen klistrade på datorskärmen och tog en tripp tillbaka till ungdomens år (eller i alla fall 4-5 år tillbaka). Nostalgiskt klickade vi på bild efter bild och video efter video på våra första kändiscrushar: Tom och Bill Kaulitz. Lite försiktigt erkände vi för varandra att vi fortfarande tycker att de är två av de snyggaste männen vi någonsin skådat. Sen efter den lilla Tokio Hotel-dosen balanserade vi oss ner på en ojämn åker och tog några kameraklick i kvällssolen.
den stående bilden här ovan på mitt hår av tagen av Frida!


Efter de otroligt mysiga kvällssolbilderna trampade jag iväg på min cykel och träffade två andra vänner plus en oväntad Felicia som kommit tillbaka. Daniel, Ruben och Felicia mötte mig nere vid vår gamla skola och sen slutade alltihop, efter att killarna även hämtat vår lille vän shahan, med en spontan övernattning hos Felicia. I ett tremannatält. Med fem personer. Totalt oplanerat och sjukt trångt och svettigt. Att sova tryckt mellan två killar är inte alltid lika härligt som det låter. Funderar på om det var värt de få timmarna sömn jag fick och jag tror nog det faktiskt. Jag gillar att vara spontan och jag antar att det är just spontan man ska vara sista veckan av sommarlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar