8.14.2012

hon heter Cecilia

HEJ! Idag spatserade jag runt i Uppsala med Cecilia. Vi åt världens bästa sallad vid ån och njöt av solen, sen gick vi och in mind-shoppade lite i olika affärer och skrattade åt skyltar inne på Glitter, tog lite vaccin, köpte kaffe och glass och myste på gräset vid ån igen, framkallade lite jättedåliga bilder för jättemycket pengar och slutligen satte vi oss på en Juicebar och njöt av utsikten förställande de anställda som var två fantastiskt goodlooking fellas. En perfekt dag helt enkelt.

Ska berätta lite kort om vem Cecilia är. Hon är en blond, jättesöt liten halvskotsk tjej som kommer till Sverige några gånger per år. Våra mormödrar bodde grannar innan min mormor flyttade och det var genom dem som vi träffades. Det var nog ett "Jag har ett barnbarn på sju år!" "Jag har ett barnbarn på åtta år, de måste träffas!!"-kind of way. Jag var sju och hon var åtta när vi blev vänner. Idag när vi satt vid ån gick vi igenom gamla minnen som riktiga tanter och skrattade åt yngre dar. Frysta röda vinbär med socker, Robert Broberg, hemliga gångar genom skogen som vi kunde gå till varandra genom, Eda-badet och Benjamin i morgonsoffan är vår grej. Sallad och prat om livet har blivit ett tillskott på listan också nu på senaste tiden. Jag tycker om henne. Hon är rolig. Vi är ganska roliga. Förhoppningsvis är vi lika roliga när vi sitter i varsin rullstol om x antal år och än en gång sitter och minns och skrattar åt alla våra små bravader. En liten tjej från Uppsala och en liten tjej från Edinburgh.

Dum som jag var så tog jag inte med mig kameran idag, så det får duga med en gammal felvänd bild på oss från 2009 måste det vara. För jag hade lugg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar