7.06.2012

när samvetet tar över

Just nu bloggar jag enbart för att jag egentligen måste gå ut och måla utemöblerna. Åh, jag vill inte!!! Men jag är skyldig mamma typ 700 spänn och hon sa att jag kunde betala genom att slita lite i tädgården istället. Jobbar hellre än ger ifrån mig pengar, så det är väl bara att bita i det sura äpplet. Det är rätt behagligt ute också, så jag borde sluta klaga. Med jättebra musik på högsta volym i mitt rum och ett vidöppet fönster får jag försöka stå ut när jag sitter därute med äcklig träolja över hela kroppen. Nej men, vilken hemsk människa jag är!! Vad har det blitt av mig? Det är en fin sommardag, det blåser jätteskönt och så sitter jag här och gör vad som helst för att få sitta inne vid den skärm jag stirrat på i tre dagar i sträck nu?! Nästan alla jag känner bloggar mindre nu på sommaren för att de har saker att göra, som att njuta av denna efterlängtade årstid, och så sitter jag (som dessutom bor på landet där sommaren är som bäst?) här på min lata rumpa och bloggar mer än jag någonsin gjort innan. Nej, det här är ju pinsamt. Nu går jag ut.

1 kommentar: