1.09.2013

we dance 'til we get it right

Hejjjjjj och hallå. Första dagen i skolan idag, tjohoo. vad. jag. är. taggad. #not #at #all. Men vad kan man göra. Såhär e livet. Satt lite bakom ratten idag också!  Det var mycket roligare. Fixade start i backe på första försöket och min lärare berömde mig. Har tydligen jättebra känsla för att hitta dragläget! Nu ska jag inte skryta om mina fantastiska bilkörningsskills, men ibland rullar det på! (haha get it.. rullar..).

Innan och efter körlektionen träffade jag vänner. Åt lunch på McDonalds med mina tre kamrater Ruben, Daniel och Sebastian. Det är verkligen skillnad på tjejer och killar (oftast, i alla fall mina tjej- och killkompisar) när de ska luncha ihop. För det första så säger killar aldrig luncha och för det andra så blir det alltid Max, Burger King eller McDonalds när jag äter med pojkarna, medan det blir Cupido, Coffeehouse eller dylikt när jag käkar med flickorna! En liten irrelevant observation. Det blir ju alltid billigare när man äter med pojkarna, men då får man inte heller ha sin mat i fred. Wellwell, sen träffade jag spontant två bruttor vid namn Felicia och Emma. Längesen jag träffade de små skönheterna. Tog bussen hem i sällskap med dem, och nu ska jag titta på en Titanic-dokumentär/film/video/grej och ha lite ångest över att jag aldrig pluggade något idag.

Erik Hassle har sjungit i mina öron hela dagen och när jag kom hem gjorde jag av med överskottet energi genom att springa runt en stor sten 70 gånger i lite djupare snö tills det gjorde ont att andas. Mentalt friskt, i know i know. Men skönt var det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar