11.11.2012

Katte spiritweek!!!

Katte må ju redan vara den bästa skolan att gå på, men tack vare spiritweek som pågår under en vecka varje år blir den inte annat är så mycket bättre. Förra året minns jag att jag var sjuk hela veckan då det var spiritweek och i år var jag ganska dålig på att anstränga mig och spöka ut mig, men på fredagen lovade jag och mina vänner varandra att vi skulle satsa, och vi höll vad vi lovade!

Första dagen var temat katteanda och det var ju lätt. På med skoltröjan, lite rött och lite gult och så var det klart! Nästa dag var temat 80-tal då det irrade runt folk i benvärmare, färgstarka kläder och våfflat hår. Under onsdagen hördes klackar och små klänningar och kostymer syntes till överallt, då temat var cocktailparty. Torsdagen var ändå mest underhållande, för då förvandlades katedralskolan till disneyland. Jag såg snövit, jag såg alice i underlandet (och hattmakaren, röda drottningen, den vita kaninen, vita drottningen), jag såg en karaktär från superhjältarna, jag såg David utklädd till askungen, jag såg Aladdin, Abu och Mattan, jag såg självaste Walt Disney, jag såg flera Ariel och ännu fler Mimmi pigg, jag såg pocahontas, jag såg kalle anka, Nalle Puh och Sara var puff som gick bredvid Amanda som var utklädd till julgran!

Nu i fredags var det valfritt tema, och denna dag skulle jag säga att folk satsade mest. Nästan hela min klass var utklädda och nu ska jag bjuda på en rejäl bildbomb för att demonstrera vad jag menar med att vi satsade:

snyggaste geishan i stada
Elin hoppade runt i en liten fe-dräkt, Claudia var rödluvan i sin söta klänning och Emma var inte superman, men superWOMAN (med lila hår)!

HARRY POTTER aka Sara och Ingrid föreställande isprinsessa fast utan skridskor.
good and bad. Elin var som sagt en liten fe och jag försökte efterlikna Cruella de vil.. maybe not the sexiest moment of my life..
and tha boys!!! så himla bra.
Isprinsessan i vinröda dr.martens!
Hippieparet (hahahaha jag dööör varje gång jag ser Jossan i den där mustachen och håret) och Indian-Evelina


Harry Potter instagrammar!

så fina mina tjejor

Cruella de vil och Harry Potter och finaste Sara-Lisa i en 50tals-inspirerad outfit




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar