11.20.2012

det där med sovandet

Idag har jag varit så trött att jag nästan velat gråta. Under engelska lektionen, då det var ca 20 minuter kvar till lunch och jag låg med huvudet i bänken gjorde jag flera tafatt försök att hänga med när läraren hade högläsning ur den händelsefattigaste och mest monotona bok jag någonsin hållit i. Jag har på aldrig i mina sjutton år känt sån extrem trött-rastlöshet. I samband med att det skedde hungersnöd i min kropp var detta inte heller den mest tillfredsställande stunden i mina sjutton år. AUÄ jag har aldrig varit så äckligt trött förut. När jag äntligen fick lite mat i magen hjälpte det mot hungern, men tröttheten satt i och jag hade då 3 timmars lektionstid kvar. 

I bilen hem somnade jag ca femton gånger på grund av att pappa väckte mig efter varje gatuhörn och frågade irrelevanta frågor jag inte hade något svar på. Efter steget innanför dörren var det enda jag kunde se framför mig min säng. Där lade jag mig ner för att sova i 45 minuter. Tabbe, tabbe, tabbe. Jag misslyckas alltid med det där. "Jag ska bara sova i en halvtimme" är mitt livs största lögn. Jag vaknade naturligtvis tre timmar senare. Man lär sig aldrig.

Skrivandes denna text sprang jag på en jättebra låt och måste nu självklart dela med mig av den. Den finns inte på youtube ännu så ni får en spotifyversion idag. Darins tolkning av Magnus Ugglas låt Astrologen. Så fantastiskt fint. Här har ni den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar