9.28.2012

art of kindness


Den här morgonen har lärt mig att snällhet smittar av sig. Jag gick till köket för att äta frukost i morse och då såg jag en lapp som låg på bänken. Mamma hade skrivit den. Jag blev på något sätt så glad över lappen, trots att det inte var så mycket. Den glädjen fick mig att vilja ge min syster frukost på sängen, vilket är något jag nog inte skulle ha gjort annars. Tack vare lappen mamma snällt skrev till oss, gjorde jag något fint för min syster. Snällheten smittade av sig. Hon blev förresten jätteglad och det gav nog henne en bra start på dagen, för nu sitter och hon sjunger högt i sitt rum.

Det är så lätt egentligen. Att vara snäll. En så enkel gest som jag gjorde idag: att steka två ägg, lägga dem på två bröd, hälla upp ett glas juice och ge det till någon, eller att bara ge någon en komplimang eller skriva en fin lapp som min mamma gjorde. Det är en sån liten ansträngning från en person som kan göra så mycket för en annan. Jag råder er att bemöta vardagen och alla människor i den med vänlighet i blicken. Om alla gjorde det tror jag att vår värld skulle vara ett likt ett paradis. Tror faktiskt inte det finns något som är mer värdefullt än att vara en snäll människa.

1 kommentar:

  1. shit vad jag har tänkt mycket på det här. att kärlek faktiskt är något som man vill ge vidare. och det äger. sjukt bra grej, snällhet. den håller liksom

    SvaraRadera