7.16.2012

en liten irrelevant tvättmaskinshistoria

Igår la jag in kläder i tvättmaskinen, jag hällde i tvättmedel och satte på maskinen. Allt, endast för att få reda på att den är sönder. Vatten hade hunnit rinna in så mycket att en fjärdedel av kläderna var genomdränkta, så jag var tvungen att tvätta allt förhand så att de inte skulle mögla. Jag ska berätta för er att det var det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv. Oj, jag låter verkligen som en bortskämd i-landsmänniska, men jag inser nu hur sjukt mycket jag uppskattar tvättmaskinen. För det var ut med kläderna i tre vattenfyllda hinkar och låta dem stå i runt tre timmar, sen ner med dem i badkaret som jag fylla med 40 gradigt vatten, "agera tvättmaskin" och sen tömma badkaret och vrida ur vartenda klädesplagg. Samma sak fem gånger om för att få bort tvättmedlet. Klockan två på natten var jag klar och hade hängt upp kläderna som antagligen fortfarande hade lite tvättmedel på sig. Idag har jag sår i vecket mellan tummen och pekfingret pga. av att jag vridit ur kläderna med all min kraft fem gånger om. Tvättmaskiner, jag har aldrig sagt det förut, men jag älskar er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar