6.21.2012

En pollenallergikers klagan

Det känns som att det springer runt pytteamå och jättearga pissmyror i och runt ögonen. Och kliar man så blir allting bara 10 gånger värre. Nysningar kommer och hälsar på stup i kvarten, ibland fem gånger på raken. Nysningarna resulterar i att näsan börjar rinna, vilket betyder att man måste snyta sig efter nästan varje nysning. Och när man snyter sig börjar näsan klia lika  illa som ögonen. Och sen får man inte glömma att halsen svider till varje gång man sväljer och nyser.

JAG PALLAR INTE ATT INTE KUNNA VARA UTOMHUS PÅ SOMMAREN FÖR DÅ BLIR JAG UTSATT AV DET HÄR. Okejdå, jag kan vara utomhus. Men inte vissa stunder, typ som den här. Jag sov med fönstret öppet inatt (=pollenattack mot min själ typ) och nu kommer jag inte ta ett steg utanför dörren. Orka att pollen finns och orka att man kan vara allergisk mot det. Orka att jag knappt kan vara utomhus på självaste midsommarafton för att jag blir så sjuk. Det är nästan så att man önskar att det regnade varje dag på sommaren. Oj, sa jag just det där? Nu har jag klagat färdigt. Måste gå och snyta mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar