1.13.2012

fredag 13?

Idag hade jag en ASBRA dag! Alltså, det där med att man ska ha otur på fredag den trettonde faller jag inte för. Denna dag var nämligen en av de bättre dagarna i esthers liv.
Nu ska ni få höra om den och jag ska försöka att inte göra det ointressant.

Till att börja med kom jag fram till skolan tjugo minuter tidigare än jag förväntat mig. Alla tre bussar jag tog imorse timade med varandra utomordentligt bra! Sedan flöt hela skoldagen på perfekt. För första gången i ettan gick jag från tyskalektionen med ett leende på läpparna. Nya människor kan göra en så glad. Första psykologilektionen i mitt liv var verkligen ingen besvikelse, åh vad psykologi är mitt nya favoritämne. Inte för att jag någonsin har haft ett favoritämne i skolan, det har alltid varit så svårt att fylla i "favoritämne i skolan" i allas mina vänner-böcker i lågstadiet. Hur som haver, lunchmaten var dock en liten, obetydlig, besvikelse. Men det gjorde inget för jag och Julia pratade om pojkar och sånt kul hela lunchen. Skrattade också och tittade på facebookbilder. Gymmade sedan på idrotten, jag klagar inte! Fast jag föll på att flyga av rullbandet. Aldrig mer.. Sen tyckte vi alla synd om oss själva när vi sista lektionen denna fredag skulle ha 90 minuters matematik. MEN jag, sveriges sämsta på att förstå matte, räknade asmånga tal helt själv och när jag sen förberedde mig på att se hur många fel jag hade - hade jag alla rätt. Ville gråta och ringa mamma, det var liksom magiskt. Klockan fyra tog jag mitt pick och pack och traskade tillsammans med David ner på stan för att träffa några andra kamrater. Allt för att jag skulle köpa en jacka. Och det här är inte bara en jacka som hänger ute i hallen nu, det är något helt underbart. Jag längtar efter att gå ut i vinden imorgon och inte frysa! Är sjukt exhalterad över den där jackan. Dessutom brukade den kosta tusenlappen, men jag köpte den för fyrahundra på rea. Kap?! Glad tjej.

Sådär ja, nu har ni fått en liten inblick i min dag i dag. Mer har jag nog inte att säga. Förutom att det här är en ganska tråkig fredagkväll. Brukar göra det rätt mysigt för mig med film och sånt såhär på början av helgen, men inte idag. Nu sitter jag på en smulig obäddad säng med en liten skoldator med dåligt ljud i knät, tittar ner på en stor damsugare som stått på mitt golv i tre dagar nu. Mitt rum har otillfredsställande ljus från lampan också. Ingen den trevligaste fredagkvällen alltså. Men det gör inget, för jag har en ny jacka och har haft en jättebra dag.

4 kommentarer:

  1. åh jag fattar verkligen det där med att ha rätt på alla mattetal. magiska ögonblick, då det inte inträffade så ofta

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaa, åh de är några av livets höjdpunkter alltså

      Radera
  2. Gud vilken härlig text Esther, du är verkligen jättebra på att skriva! jättefin bild på dig ocksååå!

    SvaraRadera