1.17.2012

tänkte sova men sitter fast här

   God afton kära ni. Jag hade egentligen planerat att sova vid det här laget, men fick en känsla av att jag måste göra ett spontant kvällsinlägg. Tycker det är så synd att jag inte är en sån människa som kommer att tänka på någonting intressant och filosofiskt under dagen och sedan skriver ner alla tankar och reflektioner direkt från hjärnbanorna ner på tangentbordet till bloggen. Jag kan tycka sånt är intressant att läsa, ska jobba på att bli en sån. Får vara mer uppmärksam om vad min hjärna tänker på om dagarna och minnas det.

   En ny upptäckt idag: Mot alla odds på ettan klockan åtta på tisdagar. Rekommenderar starkt. Det handlar om  en grupp människor med olika sorters handikapp och skador (rullstol, brännskada, cp, amputation etc.) som är ute på en lång vandring i södra Afrika. Syftet är i stort sett att de ska bevisa att de kan göra sånt som allmänheten inte tror att de är kapabla till. Det är så otroligt gripande och det fick mig till tårar flera gånger. Det är så fint. Trodde först att det inte skulle vara så himla intressant, men jag satt klistrad framför tv'n efter bara fem minuter. Så titta, titta, titta!

   Det var mina små tankar jag ville dela med mig av den här tisdagskvällen. Och nu minns jag varför jag faktiskt började det här inlägget. Jag hittade en bild jag tog för ca två år sen, som jag var så stört nöjd med och är fortfarande! Dock minns jag att när jag skulle posta bilden på facebook, fick jag bara en gillning (och det av av min mammas kompis). Besvikelse. Blev lite ledsen då, men  i min mening är det här faktiskt en av mina bästa bilder jag har tagit och därför ger jag den en till chans här på bloggen. Haha, så himla ego. Men ibland blir man nöjd med sina bilder, det får man ju faktiskt bli. Grejen är den att den knappt är redigerad alls, för det enda jag har gjort är att jag har dragit upp färgerna lite mer, men det är allt. Och jag gjorde det inte ens i photoshop. Shit, vad jag skryter just nu. Men ibland kan man väl få göra det. En liten egoboost.



Nu ska jag lägga mig på spikmattan (världens bästa sätt att bli sömnig på) bredvid en annan katt, av fyra stycken, som snarkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar